نرم افزار های مورد نیاز

تبلیغات متنی


رژیم لیموناد یا رژیم لیمو که به اسم استاد پاکسازی یا رژیم غذایی شربت افرا نیز شناخته می شود، باعث کاهش وزن سریع در حدود دو هفته می شود. این رژیم غذایی سموم مضر را از بدن شما خارج می کند. رژیم لیمو یک برنامه ساده سم زدایی 16 روزه می باشد. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی فواید و عوارض رژیم لیموناد پرداخته و تاثیرات آن را بر زیبایی پوست و تناسب اندام بررسی خواهیم کرد. همچنین برنامه هفتگی این رژیم 16 روزه را با هم بررسی خواهیم کرد.

رژیم لیمو یا رژیم لیموناد چیست؟

این رژیم چهار عنصر اصلی دارد:

  • آب لیمو تازه
  • فلفل هندی
  • شربت افرا
  • آب خالص

این رژیم غذایی گاهی اوقات به عنوان “آب میوه تصفیه کننده” نیز شناخته می شود و  بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن و خلاص شدن از سموم انباشته شده در بدن می باشد. رژیم لیموناد برای تصفیه بدن از سموم مضر، به ویژه در ناحیه روده بزرگ، شگفتی آفرین است. امروزه رژیم لیموناد یکی از سریع ترین برنامه های کاهش وزن برای افرادی است که می خواهند خیلی زود و فوری وزن اضافی خود را از دست بدهند.

رژیم لیموناد

با انجام این رژیم غذایی، مجاز به خوردن غذاهای جامد نیستید. هر روز باید 6 وعده یا بیشتر، از مخلوط لیموناد استفاده کنید. علاوه بر این، آب نمک نیز به تصفیه بدن کمک می کند. افراد مختلف، این رژیم غذایی را عمدتا به مدت دو روز ادامه می دهند. ترکیب کردن غذا با این رژیم غذایی، در کل فرایند رژیم، باعث شکست خوردن هدف اصلی شما می شود. با این حال، در ابتدا و انتهای رژیم غذایی لیموناد، غذا را می توانید اضافه کنید تا بدن شما به راحتی بتواند در این رژیم غذایی بماند.

عملکرد رژیم لیموناد در از دست دادن وزن چگونه است؟

کسانی که رژیم لیموناد را دنبال می کنند، حداقل شش بار در روز، مخلوط آب لیمو، فلفل هندی، شربت افرا و آب خالص را باید مصرف کنند. به جز مراحل 1 و 3، از مصرف هر گونه مواد غذایی جامد باید اجتناب شود. در این رژیم، کالری خیلی پایین تر از مقداری است که قبلا مصرف می کردید. افرادی که این رژیم غذایی را دنبال می کنند روزانه حدود 500 تا 600 کالری مصرف می کنند که خیلی کمتر از 1600 کالری برای زنان و 2500 کالری برای مردان می باشد. مصرف یک رژیم مایع کم کالری به مدت 10 روز، به بدن شما کمک می کند که  از سلول های چربی به عنوان منبع انرژی برای انجام کارهای ضروری استفاده کند.

عملکرد این رژیم در تصفیه کردن بدن چگونه است؟

عنصر اصلی رژیم لیموناد، لیمو است که منبع عالی از ویتامین C و یک آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها از بین برنده رادیکال های اکسیژن آزاد هستند که به ساختار سلولی آسیب می رسانند و ممکن است منجر به بیماری هایی مانند بیماری قلبی، اختلال شنوایی، سکته مغزی و حمله قلبی شوند.

شربت افرا نیز یک آنتی اکسیدان است و منبع خوبی از منگنز می باشد که به سلول ها در تولید انرژی کمک می کند و برای عملکرد طبیعی عصب و مغز ضروری است. این شربت شیرین و طلایی رنگ، حاوی روی است که سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد. سایر مواد معدنی موجود در شربت افرا مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم از سکته مغزی و فشار خون بالا جلوگیری می کنند.

فلفل هندی ضد آلرژی است، از سرما خوردگی و آنفولانزا پیشگیری می کند، خواص ضد قارچ و ضد سوزش دارد، به هضم غذا کمک می کند، از سردرد های میگرنی پیشگیری کرده و به تولید بزاق کمک می کند.

آب سلول های بدن را هیدراته نگه می دارد، باعث حفظ تورم سلول می شود و به سم زدایی  بدن کمک می کند.

رژیم لیموناد

برنامه رژیم لیموناد در هر مرحله از رژیم لیمو

مرحله 1 : روز 1 و 2

این مرحله شامل یک دوره سه روزه می باشد و در این مرحله، شما برای دریافت رژیم لیموناد یا برنامه استاد پاکسازی آماده خواهید شد.

برنامه غذایی
صبحانه لیموناد + میوه

یا

لیموناد + یک تکه نان تست قهوه ای با یک عدد سفیده تخم مرغ آبپز

قبل از ناهار یک لیوان آبمیوه
ناهار ساندویچ سبزیجات گریل شده یا ساندویچ تن + لیموناد
عصرانه چای سبز با آب لیمو و دو عدد بیسکویت رژیمی
شام یک کاسه متوسط سالاد سبزیجات یا مرغ + لیموناد
وقت خواب یک لیوان شیر گرم بدون چربی با یک قاشق غذاخوری شربت افرا

دو روز نخست مرحله اول بسیار سخت است. مصرف کالری شما خیلی کاهش یافته است. تمام غذاهای ناسالم، جای خود را به مواد مغذی داده اند. لیموناد با خارج کردن سموم بدن، کار خودش را می کند. وعده های ناهار و شام را کمتر بخورید. این یک روش عالی برای فرستادن سیگنال هایی به  بدن می باشد که خودش را برای روزهای آینده آماده کند.

نکات مفید: مصرف اسنک میوه ای یا سبزیجات ترد بسیار مفید است. درست قبل از ناهار یا شام یک لیوان آب بخورید.

مرحله 1: روز 3

برنامه غذایی
صبحانه لیموناد + میوه
قبل ناهار  لیموناد
ناهار لیموناد + یک وعده کوچک هویج یا لوبیای پخته
عصرانه چای سبز و آبلیمو
شام لیموناد + یک وعده کوچک سالاد تن یا سالاد گوجه فرنگی و خیار
قبل از خواب لیموناد و آماده شدن برای مرحله 2 به همراه یک خواب خوب شبانه

در روز سوم، غذاهای جامد کمتری در برنامه رژیم غذایی وجود دارند سبزیجات و سالاد تن، با رساندن مواد مغذی به شما، نیازهای روزانه تان را فراهم می کند. لیموناد به عنوان تصفیه کننده وارد عمل می شود و به مغز این علامت را می دهد که غذای کافی برایش وجود ندارد و سوزاندن مقداری چربی لازم است.

نکات مفید: یک سیب یا هندوانه بخورید زیرا  احساس پر شدن و سیری به شما می دهد اگر احساس گرسنگی می کنید، یک لیوان شیر بدون چربی بنوشید.

مرحله 2، کاهش وزن در 10 روز و تصفیه بدن با رژیم لیمو

روز 4 و روز 13

این سخت ترین مرحله رژیم لیمو است. شما فقط باید شش بار در روز لیموناد بخورید و نمی توانید غذای جامد یا هر نوع غذای مایع دیگری بخورید. اگر احساس گرسنگی می کنید، آب بنوشید. احتمالا احساس خستگی می کنید زیرا این یک رژیم غذایی بسیار کم کالری است. اگر بیمار هستید، به این مرحله ادامه ندهید و برنامه رژیم غذایی مرحله 3 را شروع کنید.

لیموناد باعث کاهش وزن شما می شود. این یک رژیم کم کالری است، اما شربت افرا، لیمو و فلفل هندی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز شما را را فراهم می کنند. از آنجا که شما هیچ چربی یا کربوهیدراتی مصرف نمی کنید، بدن شما چیزی برای ذخیره کردن ندارد. چربی ذخیره شده به عنوان انرژی استفاده می شود، که به کاهش وزن نیز کمک خواهد کرد.

نکات مفید: تا جایی که می توانید بیشتر استراحت کنید . از آنجا که شما در یک رژیم غذایی کم کالری به سر می برید، سعی کنید تا حد امکان انرژی خود را حفظ کنید. استرس نداشته باشید و به اندازه کافی آب بخورید.

مرحله 3

دوره سه روزه رژیم آسان را با وارد کردن غذاهای جامد به رژیم غذایی خود، دوباره شروع کنید.

روز 14

برنامه غذایی
صبحانه لیموناد+ یک عدد سیب
قبل از ناهار یک کاسه ماست کم چرب

 

ناهار لیموناد+ یک عدد پرتقال
عصرانه چای سبز + 4 عدد بادام
شام لیموناد + یک عدد موز
قبل از خواب لیموناد

غذاهای جامد را به آرامی به رژیم غذایی خود وارد کنید. این امر باعث می شود که به تدریج و به روال عادی قبل، غذاهای جامد را مصرف کنید.  افزایش مصرف کالری، به طور ناگهانی ممکن است به شما آسیب برساند چون بدن قادر به پردازش غذا نخواهد شد.

نکات مفید: سعی کنید از  پرخوری اجتناب کنید. این فرصت را به بدن خود بدهید تا به حس خوبی دست پیدا کند. ورزش نکنید.

روز 15

برنامه غذایی
صبحانه لیموناد+ یک تکه نان تست قهوه ای+ 1 لیوان شیر کم چرب
قبل از ناهار یک لیوان آب هندوانه
ناهار لیموناد+ یک وعده کوچک سالاد سبزیجات و ماست

 

عصرانه لیموناد
شام لیموناد + یک ساندویچ کوچک مرغ گریل شده یا ماهی یا سبزیجات گریل شده
قبل از خواب لیموناد

میوه ها و سبزیجات، مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را فراهم می کنند. منابع پروتئینی مانند مرغ یا ماهی یا عدس، باعث تقویت عضلات شما می شوند.

نکات مفید: بهتر است هنوز ورزش نکنید و فقط یک پیاده روی کوتاه و آرامی داشته باشید. پرخوری نکنید. مصرف آب هندوانه مهم است و نباید آن را نادیده بگیرید.

روز 16

برنامه غذایی
صبحانه لیموناد+ یک میوه
قبل از ناهار 4 بادام
ناهار لیموناد + یک کاسه کوچک عدس پخته
عصرانه چای سبز و یک عدد بیسکوئیت رژیمی
شام لیموناد + یک کاسه کوچک سوپ سبزیجات یا مرغ
قبل از خواب لیموناد

در آخرین روز از مرحله 3، می توانید تا 1600 کالری مصرف کنید. این برنامه رژیم غذایی به شما کمک می کند که وعده های غذایی سالم و کوچکی بخورید. این مقدار مناسب سبزیجات، میوه ها و پروتئین باعث می شوند تا قدرت و توانایی خود را به دست آورید. همراه با تمام این ها، لیموناد بدن شما را پاکسازی کرده و وزن شما را کنترل می کند.

نکات مفید: صرف نظر از وسوسه انگیز بودن غذاهای چاق کننده، خوردن هر گونه غذای چاق کننده را کنار بگذارید. شما می توانید یک روز در هفته در خوردن غذا تقلب کنید. اگر شروع به خوردن غذاهای فاقد ارزش کنید، وزن شما سریع تر بالا می رود و احتمالا وزن بیشتری خواهید گرفت. اسنک های میوه ای را فراموش نکنید.

طرز تهیه نوشیدنی لیموناد

مواد لازم

  • آب
  • 2 قاشق غذاخوری شربت افرا درجه B
  • 2 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه
  • کمی فلفل هندی

طرز تهیه

در یک لیوان، شربت افرا، آب لیمو، فلفل هندی را ریخته و مقداری آب اضافه کنید و خوب هم بزنید.

در طول این رژیم غذایی چه چیزهایی را می توانید مصرف کنید

میوه ها: سیب، پرتقال، گریپ فروت، انگور، کیوی، هندوانه و خربزه.

سبزیجات: اسفناج، هویج، چغندر، گوجه فرنگی، فلفل دلمه، کاهو، لوبیا، کدو، بادمجان، پیاز، کلم بروکلی، کلم و کدو مسما

گیاهان: گشنیز، نعنا، آویشن، رزماری و شوید

آجیل: بادام و گردو.

پروتئین: عدس، جوانه، ماهی، مرغ، توفو، بوقلمون، سویا، لوبیای قرمز، نخود سیاه چشم، دانه های کتان و دانه کدو تنبل.

نوشیدنی ها: آب میوه، دوغ و چای سبز.

در طول این رژیم غذایی چه چیزهایی را نباید مصرف کنید

میوه ها: انبه، خرما، آلو، زردآلو، کشمش و پاپایا.

سبزیجات: کدو تنبل، کدو حلوایی و سیب زمینی.

آجیل: بادام زمینی، فندق و پسته

پروتئین: گوشت گاو و بره.

نوشیدنی ها: نوشیدنی های الکلی، نوشیدنی های شیرین و گازدار، و آب میوه های شیرین.

رژیم لیموناد

نقش ورزش در رژیم لیموناد

رژیم لیموناد روزانه 600 تا 700 کالری به شما ارائه می دهد. بهتر است از هر گونه انجام تمرینات سخت ورزشی در طول این رژیم، اجتناب کنید زیرا بدن شما انرژی کافی ندارد و ممکن است احساس ضعف و خستگی کنید. با این حال، یوگا و  تمرینات کششی را برای ادامه یافتن گردش خون انجام دهید.

بهترین قسمت رژیم لیمو

بهترین بخش این رژیم غذایی این است که این رژیم باعث خوش اندامی و صافی و زیبایی پوست شما می شود. این رژیم کم کالری باعث کاهش وزن شده و بدن، از چربی ذخیره شده به عنوان انرژی برای انجام کارهای مختلف استفاده می کند. مواد تشکیل دهنده رژیم لیموناد ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز شما را تامین می کند. همچنین این رژیم غذایی شامل غذاهایی جامد است که قبل و بعد از دوره واقعی این رژیم می توانید استفاده کنید که به بدن کمک می کند تا به تدریج، غذای کمتری مصرف کند.

فواید رژیم لیموناد

فواید این رژیم غذایی غالبا شامل کاهش سریع وزن می باشد این رژیم غذایی باعث حفظ تعادل و همچنین وزن مطلوب می شود. کسانی که اضافه وزن ندارند بین 2 تا 3 کیلوگرم از وزن خود را از دست می دهند و کسانی که کم وزن هستند، تعادل متابولیسم بدن خود را دوباره برقرار می کنند. اگر بدن مجبور باشد که تمام چربی های اضافی خود را بسوزاند، این فرآیند، طولانی تر می شود.

از دست دادن وزن با انجام این رژیم غذایی، یک نتیجه ثانویه است و اثر مهم و  اصلی آن، سم زدایی اعضای بدن می باشد. علاوه بر این، بدن از رسوبات چربی خلاص می شود. در طول این پاکسازی، پوست و مو دوباره جوان می شوند.

دفع مواد سمی از بدن، باعث از بین رفتن زگیل، آرتروز، آسم، مشکلات معده و دیگر مشکلات می شود. علاوه بر این، آب لیمو و فلفل هندی باعث دفع چربی بیش از حد از بدن شما شده و منجر به کاهش سریع وزن شما در طول این رژیم غذایی می شود. آنها همچنین سیستم لنفاوی را از وجود سموم، پاک می کنند. شربت افرا نیز تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را فراهم می کند.

این رژیم غذایی برای پوست، مو، قلب و دستگاه گوارش شما مفید است.

عوارض جانبی رژیم لیمو

  • این رژیم غذایی باعث خستگی و ضعف می شود.
  • نوشیدنی ها، پروتئین، فیبر، کربوهیدرات یا چربی بدن را تامین نمی کنند.
  • این رژیم منجر به کاهش میزان متابولیسم بدن برای حفظ انرژی می شود، زیرا این رژیم غذایی، انرژی زیادی تولید نمی کند.
  • اگر این رژیم غذایی برای مدت طولانی تری استفاده شود، ممکن است منجر به افزایش وزن شود.
  • سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.
  • ممکن است موجب نوسانات خلق و خو شده و تمرکز را دشوار کند.

رژیم لیموناد

باید ها و نباید ها

بایدها

  • قبل از شروع رژیم غذایی، از مصرف کافئین خودداری کنید تا از اثرات ناخوشایندی که ممکن است پیش بیاد، جلوگیری شود.
  • قبل از شروع این رژیم، با پزشک خود مشورت کنید.
  • انجام ورزش های سبک مانند حرکات کششی
  • داشتن خواب و استراحت کافی

نباید ها

این رژیم نباید بیشتر از دو هفته ادامه پیدا کند.

  • رژیم را از مرحله 2 شروع نکنید. تمام مراحل را انجام دهید.
  • از نوشیدن نوشیدنی های شیرین، نوشابه های گازدار و الکل اجتناب کنید.
  • در مراحل 1 و 3 غذاهایی که نشاسته دارند، نخورید.
  • استرس نداشته باشید.

نتیجه گیری

رژیم لیموناد یک برنامه پاک سازی کننده شگفت انگیزی است که چربی بدن را از بین می برد و اندامی زیبا را در عرض 10 روز به شما تقدیم می کند فردی که رژیم لیمو را انجام داده، ممکن است چند روز طول بکشد تا از خستگی، ضعف و سرگیجه بهبودی پیدا کند. بهتر است مصرف میوه و سبزی را به آرامی، افزایش دهید تا به تدریج، بدن به چرخه طبیعی گوارشی برگردد تا از حالت تهوع، استفراغ یا ناراحتی معده جلوگیری کرده باشید.

اگر می خواهید در طولانی مدت، کاهش وزن داشته باشید، این رژیم غذایی برای شما مناسب نیست. همچنین، توصیه می شود رژیم غذایی را انتخاب کنید که با تحمل گرسنگی، نخواسته باشید چندین کیلو از وزن خود را از دست بدهید. خوردن غذاهای سالم و مناسب و انجام تمرینات ورزشی، به شما کمک می کنند که وزن خود را به روشی سالم، کم کنید. با این حال، اگر به دنبال یک راه حل سریع برای مشکل وزن خود هستید، رژیم لیموناد را پیشنهاد می دهیم.

منبع: دکتر سلام

مشخصات

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    پیوندها

    دسته‌ها